16 april 2024

Waarom geen verbod op tabaksmiddelen?

De binnenkomst vanuit Wouw in Bergen op Zoom verdient geen schoonheidsprijs. Op z'n zachtst gezegd. Maar daar wil ik het nu niet over hebben. Het gaat mij om de enorme fabriek die daar staat. Van een sigarettenfabrikant.

Een restaurant waar geconstateerd wordt dat de keuken aan hygiëne te wensen over laat krijgt een waarschuwing. En wordt uiteindelijk gesloten als er geen verbetering optreedt. Het verpakken en vervoeren van levensmiddelen is aan strenge regels gebonden. Terecht, allemaal.

Maar een fabriek die aantoonbaar producten maakt waar je aan dood gaat, die mag zonder enige beperking zijn dodelijke waar produceren. Overigens geldt hetzelfde, maar in veel mindere mate, voor alcohol. Ja, de drooglegging in Amerika, ik ken mijn klassiekers. Maar met tabakswaar ligt dat volgens mij toch even anders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten