18 april 2024

Flip to boot (Lenovo laptop-tip)

De vorig jaar aangeschafte Lenovo Ideapad met i7 Intel processor voldoet uitstekend. Maar er was één onhebbelijkheid: zodra het apparaat maar even werd opengeklapt startte het hele circus op. Ik leg een zachte doek bij het dichtklappen tussen toetsenbord en scherm - zoals ik dat ook aantrof na het uitpakken. 

Een enkele keer vergat ik dat. Dus scherm een beetje open... om vervolgens te wachten tot het apparaat volledig was opgestart om het dan weer te kunnen uitschakelen. Na enig zoeken vond ik de oplossing. In de BIOS, te bereiken door bij het starten de F2-knop ingedrukt te houden. In de BIOS kun je vervolgens Flip to boot uitzetten. Nu kan ik het scherm gewoon openklappen zonder dat de laptop aangaat. Wil ik dat wel, dan is een druk op de aan-knop voldoende. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten