19 februari 2019

Wintersport - zonder skiën of snowboarden

De Sonnenkopf. Best een geschikte naam voor dit gebied in Vorarlberg.
Skiën en snowboarden zijn aan mij niet besteed. Ik kan het niet, ik durf het niet en de keren dat ik het wel probeerde voelde ik me doodongelukkig op die maffe schoenen. Langlaufen vond ik al stukken leuker. Maar je kunt ook gewoon wandelen of sneeuwschoenwandelen (!) en van de sneeuw en de zon genieten. Dat is wat ik deze week doe - met weersomstandigheden die werkelijk niet beter kunnen. Ik ben in het gezelschap van enkele mensen die nog nooit op wintersport zijn geweest en die vinden het uiteraard ook schitterend. Een mooiere kennismaking met deze vorm van kamperen - we staan met caravans op Alpencamping Nenzing - kun je niet bedenken.


De afgelopen weken is hier heel veel sneeuw gevallen. De omstandigheden zijn nu werkelijk te mooi om waar te zijn, voor sporters en wandelaars.
Eenmaal van de gondelbaan weg treedt de absolute stilte in. Hele stukken sneeuw liggen er nog maagdelijk bij. Hier is - vermoed ik - een haas voorbijgekomen. Waarheen? Hoe vindt zo'n dier nog wat te eten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten