20 februari 2019

Motorrijder ben je voor je leven

Eigenlijk heb ik geen idee hoeveel motorkilometers ik achter de rug heb. Maar 450.000 km haal ik wel: de laatste twee motoren van Suzuki waren samen al goed voor 220.000 km. Daarvóór had ik nog een Honda, een BMW R60/6, een K75 en een GS. Plus de vele testmotoren en 'redactie-motoren' voor toeristische reportages.
En hoewel ik het motorrijden nu zo'n beetje heb beëindigd, het motorhart blijft altijd kloppen.
Voor het Algemeen Dagblad heb ik jarenlang motorfietsen getest. Een paar motoren zijn me uit die tijd bijgebleven. Daar hoort zeker deze Honda AfricaTwin bij.
De AfricaTwin is een tijdje niet geproduceerd, maar werd toch weer geïntroduceerd - geheel geactualiseerd uiteraard. Als ik dan zo'n motor ergens onderweg tegenkom, dan moet ik er toch even naar kijken...
Motorrijder: dat blijf je gewoon je hele leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten