31 januari 2024

Uitzicht op een begraafplaats

Niet iedereen heeft 'groene vingers', niet iedereen houdt van tuinieren. Zelf ben ik blij dat ik vanaf begin dit jaar niet eens meer beschik over een tuin: een bescheiden balkon is alles dat ik hoef 'te onderhouden'. 

Maar als je een tuin hebt, dan zou ik deze toch wel 'groen' willen zien. Ik begrijp werkelijk niet waarom mensen hun tuin als een begraafplaats (laten) inrichten. Misschien met de bedoeling er ooit zelf te gaan liggen?

In Wouw kom je diverse van deze grafzerken tegen. Kan me niet voorstellen dat iemand dit mooi vindt... Er is wel één troost: het voorkomt niet de opvang van water. Dat doen de mensen die hun tuin helemaal betegelen. "Kom jij dan het onderhoud doen?", reageerde iemand ooit toen ik daar een opmerking over maakte. Nee natuurlijk. Maar let op: ik kom je ook niet helpen als je huis straks onder water staat door overvloedige regenval. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten