23 april 2021

[mening] Nieuwe politieke partij: LeugenVrij

Politieke partij   Het ontbreekt mij aan tijd, zin en doorzettingsvermogen, maar ik weet zeker dat er ruimte is voor een nieuwe politieke partij die wat mij betreft de naam LeugenVrij moet krijgen. Die naam alleen al zorgt er bij mij voor dat ik er op zal stemmen. Lijsttrekker is natuurlijk Pieter Omtzigt. Want zo langzamerhand loopt er op dit moment verder geen politicus/ca in Den Haag meer rond met boter op het hoofd. 

Rutte   Hoofd Jokkebrokken is natuurlijk Mark Rutte. Dat hij nog onder onze ogen durft te komen zegt veel over de afwezigheid bij hem van enig inzicht in hoe de samenleving intussen over hem denkt. Zijn sociale antenne is defect. En liegen ervaart hij al lang niet meer als iets ernstigs.

Maar ook Hoekstra en Kaag gaan niet vrijuit. Ze zaten er bij - in de ministerraad - en keken er naar. Zal straks blijken uit de notulen, die hoogstwaarschijnlijk vrij worden gegeven (voorzover ze dat van die bewuste vergadering al niet zijn).

LeugenVrij   Een nieuwe partij dus. LeugenVrij. Met meerdere betekenissen. Geen leugens meer. Vrij van allerlei regels, afspraken. Kritisch. Eigenlijk hoef ik het hier niet toe te lichten. Pieter Omtzigt: dat lijkt mij de man op wie het stempel LeugenVrij prima past. Kritisch, geen blad voor de mond, een Volksvertegenwoordiger zoals er 150 zouden moeten zijn! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten