23 april 2021

[mening] Vaccineren: ja of nee?

Prikken   De afspraak voor mijn twee prikken zijn gemaakt. In mei en juni wordt er wat vocht van Pfizer in mijn arm gespoten. Eerlijk gezegd ben ik geen honderd procent voorstander van vreemde stoffen in mijn lijf. En ook aan mijn lijf wil ik niks: geen tatoeages, geen oorbellen, zelfs een ring aan een vinger gaat mij al te ver. Als ik naakt ben ben ik ook naakt: puur natuur. Hier en daar wat spul in een tand of kies: daarbij blijft het.

Gevaar   Maar goed: niet vaccineren is ook geen optie. Moet je dan je omgeving eens horen. En die omgeving heeft een punt: je bent een gevaar voor jezelf en voor anderen. De vraag is of dat is opgelost met een vaccinatie. Dan worden we minder ziek, maar kunnen we nog steeds het virus oplopen. En overdragen. Hoe lang de prikken werken? Volgens mij weet niemand dat nog. Elke maand een prik dan? Elk jaar? Elke vijf jaar?

Uitnodiging   Hoewel de afspraak is gemaakt krijg ik vandaag toch een uitnodiging. Met deze toelichting. Daar staat een interessant zinnetje in, rechtsonder.

Wat je wilt is dat het vaccin veilig is. Vaccinatie is veilig, luidt het kopje boven het kadertje rechtsonder. Een kopje vat samen wat daaronder wordt uitgelegd. 'De vaccinatie is uitgebreid getest en als veilig beoordeeld.' En dat is wat anders. Veilig zijn is niet hetzelfde als 'als veilig beoordeeld'. Gaat er dus iets fout - en die voorbeelden hebben we intussen - dan kan de verantwoordelijke zeggen: 'Ja, dan hebben zij het verkeerd beoordeeld.'

Dood   Mijn schoonmoeder wordt volgende maand 90 en wil niet worden gevaccineerd. Ze heeft hartproblemen, diverse nieuwe 'onderdelen' en slikt dagelijks heel wat medicijnen. De erfenis hebben we bij wijze van spreken al drie keer verdeeld - maar gelukkig kwam ze er telkens weer bovenop. Haar standpunt nu: "Als ik dood ga moet dat maar, maar ik wil niet dood door een vaccin." En daar valt volgens mij bar weinig tegenin te brengen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten