21 april 2021

[mening] Corona-versoepelingen: ik ben tegen

"Zie je nou wel, we hebben het voorspeld." Wij, gewone mensen, zijn blij met de corona-versoepelingen per 28 april aanstaande. Maar de deskundigen in het OMT zien de bui al hangen, met een R-waarde die boven de 1 staat en er dus dagelijks meer besmettingen bij komen. Dat heeft mij ertoe gebracht tegen de versoepelingen te zijn.

Ik weet het, ik heb makkelijk praten. Zorgen over inkomen en werk heb ik niet, geen kinderen thuis, camper voor de deur, wie doet me wat. Maar: een goede gezondheid overstijgt alles, weten we ook allemaal. Daar zouden we best nog enkele maanden voor over kunnen hebben. Tot er voldoende mensen een prik hebben gehad en de R-waarde alleen al daardoor zakt.


Op 28 april ben ik met de camper onderweg. Fiets mee. Tijdens een fietstochtje stoppen bij een terras hoort bij de geneugten van het reizen op twee en vier wielen. Natuurlijk ga ik dat doen zodra het kan. Maar weet: ik ben tegen de versoepelingen, omdat de deskundigen zeggen dat het niet verantwoord is.


Waarom trouwens is steeds alle informatie die Mark en Hugo af en toe aan de pers en daarmee het volk toevertrouwen dagen daarvoor al 'uitgelekt'? Het is nu geen incident meer, maar het is standaard geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten