12 november 2020

Leica gaat zwart-wit















Leica is geen merk om grapjes over te maken: het staat voor topkwaliteit en een rijke historie. Wijlen mijn vriend, mentor en fotograaf Kees van den Berg heeft heel lang met - en zelfs voor - Leica gefotografeerd. Nee, Leica is een merk om serieus te nemen. (Al is het alleen al door de prijs.)

Maar toch kon ik een glimlach niet onderdrukken toen de Nederlandse importeur mij een bericht stuurde met de aankondiging van een nieuwe digitale Leica... die alleen zwart-wit kan schieten! De glimlach verdween toen ik de prijs zag van dit instrument: EUR 5590,-. Exclusief kleurpotloden.

Geen idee of hier een markt voor is. Kennelijk wel, al gaat het bij Leica nooit om massaproductie. Hieronder nog twee beelden van en door de Leica. Nee, ik ga deze niet kopen. Maar zou er best een weekje mee willen fotograferen...

Lichtsterk objectief.

Zwart-wit is prachtig!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten