11 november 2020

Nieuw in de fototas: Fuji 23 mm f/2.0

I
n de tijd dat ik met fullframe spiegelreflexcamera's fotografeerde was de 35 mm f/2 mijn favoriete stukje glaswerk. Met de kleinere sensor daarvóór gebruikte ik vaak de 24 mm, de lichtsterke f/1.4. Die dus eigenlijk 36 mm was - en is.

Nu, met de systeemcamera's van Fuji, heb ik eigenlijk niet zo'n vast (niet-zoom) objectief. Terwijl ik dat wel heel prettig vind fotograferen. En 35 mm is dan het ideale, altijd te gebruiken brandpunt.

Fuji heeft twee 23mm objectieven. De nu bestelde f/2.0 en ook een lichtsterkere f/1.4. Ik koos voor de f/2.0 om verschillende redenen. De recensies zijn zeer lovend, de lens is van veel recentere datum en dus voorzien van een snellere autofocus, het objectief is een stuk kleiner en lichter, het is bestand tegen een regenbui en ja, ook nog ongeveer de helft goedkoper.

De eerste resultaten zijn hier binnenkort te zien.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten