23 april 2019

Nieuw in mijn fototas: de Fuji X-T30

Dit doet de Canon niet beter.
Het heeft even geduurd voordat ik een besluit nam, maar nu is het zover: de systeemcamera is aangeschaft. Het werd een Fuji, de nieuwe X-T30. Met vrijwel dezelfde specificaties als de X-T3, maar alleen is deze kleiner en lichter. Ik kocht er twee objectieven bij: de 18 - 55 mm en de 14 mm, beide van Fuji. Deze laatste zal ik vooral inzetten om interieurs van campers en caravans te fotograferen: met de 24 mm die ik tot nu gebruikte krijg ik er te weinig op, vind ik. De 14 mm doet het ook in landschappen prima.



Elk stofje is zichtbaar.
De scherpte van de 18 - 55 (hier op de X-T20) is dik in orde. Met een groot objectief is de camera wellicht wat aan de kleine kant, maar ik heb geen plannen voor natuurfotografie met deze Fuji. Ik heb immers de Canon nog, met objectieven van 12 tot 400 mm.

Er stonden ook Duitsers op de camping...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten