20 februari 2017

Nieuwe telefoon - met 'serieuze' camera

De Nexus 5, mijn mobiele telefoon tot op de dag van vandaag, heeft het begeven. Bellen gaat nog wel, maar de wifi-functie werkt niet, soms of veroorzaakt een permanent opnieuw opstarten. Daar is dus niet mee te werken. Mijn tweejarig abonnement loopt nog even, en de KPN wil daar ook met een kapotte telefoon niets aan doen. Geheel onbegrijpelijk vind ik dit overigens niet.
Dan dringt de vraag zich dus op: wat nu? Een rondgang over internet brengt mij al snel bij de Nexus 5X, in feite de opvolger van de 5. Vooral de camera wordt door de diverse testers geprezen. Van 16 Gb ga ik naar 32 Gb. Ook fijn.

De nadelen? Er is een ander oplaadsnoertje, geen draadloos laden meer. Maar dat zal allemaal vast wel wennen.

De telefoon verwacht ik morgen. Van een micro SIM kaart ga ik nu naar een nano SIM kaart. En die verwacht ik eigenlijk ook morgen.
Binnenkort dus hier de eerste telefoonfoto's. Ik ben erg benieuwd.

Voor het fotograferen met deze Nexus telefoon zal ik opnieuw gebruik maken van de app Camera FV-5: alles is hiermee instelbaar. Een goed alternatief is Open Camera.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten