26 oktober 2023

Weet je op wie je lijkt? (Nee.)

Fort Everdingen 
Als ik bij Fort Everdingen deze foto sta te nemen - een vertrekkende camper - zegt een langslopende vrouw: "Dat wordt een mistige foto." Ik glimlach en reageer met de opmerking dat dit een belangrijke reden is om deze foto te maken. We raken aan de praat als ze me ineens aankijkt en zegt: "Weet je op wie je lijkt?" Gelukkig geeft ze direct antwoord. "Op Chris Koerts, de gitarist van Earth & Fire." Dat beeld had ik niet paraat, maar internet biedt even later - zoals voor bijna alles - uitkomst. En ik kan me haar gedachten voorstellen.

Chris Koerts

Maar ze is nog niet uitgesproken. "Ik was in die tijd vreselijk verliefd op Chris. Die helaas niet meer leeft." Als grap doe ik een stap achteruit. "Maak je geen zorgen hoor, zo wild ben ik niet meer." We lopen samen een stukje op, richting Everdingen. Ze vertelt over de muziek van Earth & Fire, en over een Schotse herderpup van vijf maanden die haar man en zij hebben, de derde collie intussen. Bij haar huis groeten we elkaar hartelijk. Geweldig leuk, zo'n ontmoeting.



Boerderij 't Spoel

Heb ik de foto's van de vorige mistige ochtend omgezet in zwart-wit, dit keer kies ik voor kleur. Een enkel voorbeeld.


Bij de jachthaven in Culemborg is een camperplaats. Ik zag stroom en ook een bordje dat wijst naar douches en toiletten.

Waar water is zijn aalscholvers. Deze zat op een mooi plekje - ik heb meer foto's met andere achtergronden.

Telefoonfoto - Pixel 7







Bij de veerboot trof ik dit gevelopschrift aan: wachtkamer der stoombooten.


Hieronder nog enkele beelden van vanmorgen. 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten