31 december 2022

Kololo Game Reserve gebruikt foto

Natuurfotografie   In het tweede decennium van deze eeuw gaf ik gedurende een aantal jaren fotografieworkshops in Zuid-Afrika. Thuisbasis was een wildpark in Nederlands eigendom. Het idee van de workshops was van mij en kwam bij me op toen ik daar was om, in opdracht van een tijdschrift, de opleiding tot ranger te volgen.

Op een zeker moment kwam er een collega-fotograaf (nou ja...) die méér klanten wist te werven: ik werd zonder enige aarzeling aan de kant gezet.

Bij toeval zie ik nu dat ze nog steeds een foto van mij op hun website gebruiken. Ik heb ze op 20 december jl. gemeld dat dit vanaf 1 januari 2023 niet meer gratis is. 

Update 1/1/23 De factuur is intussen verzonden. Die wordt natuurlijk niet betaald, maar daarvoor ben ik lid van een vakvereniging.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten