01 december 2022

Een tekenaar zag mij zó...

Toerisme   Ooit was er een vrouw die Hedy Gout heette. Zij was de eerste waarmee ik, in opdracht van een toeristisch tijdschrift, een persreis maakte. Met wel vijf of acht collega's. Hedy regelde alles in Oostenrijk, het land dat zij vertegenwoordigde. Best bijzonder, voor een vrouw van Indonesische afkomst. Maar ze deed het voortreffelijk, jaren lang. Regelmatig bezocht ik onder haar leiding Oostenrijk, voor weer een reportage over een gebied. Zo leerde ik ook Kees van den Berg kennen, een fotograaf uit Bilthoven die een zeer goede vriend werd. Maar helaas: Hedy en Kees zijn er niet meer.

Cartoon   Tijdens ik weet niet meer wat voor bijeenkomst - met Hedy - tekende een cartoonist mij. Bij het 'ontspullen' - we gaan volgend jaar verhuizen naar een kleinere woning - kwam ik deze tegen. Eindelijk maar eens weggooien. Maar nog wel digitaal opslaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten