Doorgaan naar hoofdcontent

Niks Zwarte Vrijdag... hoera voor Haglöfs

Geweldige actie, wat mij betreft. Ik ga Haglöfs dragen.
(Natuurlijk willen zij ook verkopen. Daarom ook deze actie. Maar toch is dit een stuk sympathieker. En beter voor de wereld.)

November 2021

Nu niet, volgend jaar niet, nooit niet

Haglöfs neemt al jaren stelling tegen overmatige consumptie inclusief de ecologische en sociale gevolgen daarvan. Op Black Friday, de meest beruchte winkeldag van het jaar, heeft Haglöfs altijd tegengesteld gehandeld. Door op die dag juist de prijzen te verhogen, de winst aan goede doelen te schenken en tweedehands producten te promoten in plaats van nieuwe.

Doel was altijd het vestigen van aandacht op het probleem van grootschalig korting geven om de verkoop te stimuleren. Dit jaar doet het merk niets rond Black Friday. Haglöfs zal op deze dag waar mogelijk alle activiteiten sluiten en trekt met medewerkers de natuur in. Haglöfs is klaar met het geven van ook maar enige aandacht aan de meest agressieve verkoopdag van het jaar.

Over Haglöfs
Haglöfs werd in 1914 in Zweden opgericht door Wictor Haglöf en is vandaag de dag de grootste leverancier van outdoorkleding en -accessoires in Scandinavië. Haglöfs heeft meer dan 500 producten in haar collectie, verdeeld over de productgroepen kleding, schoenen, rugzakken en slaapzakken.

Het merk heeft als doel kleding en accessoires te ontwikkelen en produceren die het outdoorleven aangenaam maken: betrouwbaar, duurzaam, functioneel en met een minimale impact op de natuur. Vol trots en passie zorgt Haglöfs ervoor dat je beter presteert, er beter uitziet en je beter voelt. Het innovatieve merk wil mensen inspireren om eropuit te trekken en te genieten van alles wat de natuur te bieden heeft.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Panorama mooi gebruikt in tijdschrift

Een enkele keer maak ik met de Fuji-camera X-T4 een panorama. Leuk om te doen, en ook leuk om te publiceren. Zoals hier in de net verschenen CamperReisMagazine bij mijn verhaal over Spanje. Het hele artikel  omvat zes pagina's, waarvan dit de eerste twee zijn.

Fotografie en vormgeving in krant

Een vormgever kan de mooiste foto verminken. In de ogen van de fotograaf althans. Ik kijk daar iets anders tegenaan: fotograferen is een proces, maar vormgeven is dat ook. Ik probeer goede foto's in te leveren, de vormgever probeert hiermee mooie pagina's te maken. En daarvoor kan het nodig zijn een stukje van een foto af te halen. Een foto bekijk je als een foto, een pagina als een pagina. (Snap je het nog?)  Deze voorpagina  bevat één foto, gemaakt met een lichte telelens om de groep voertuigen wat 'in elkaar' te drukken. Het was een liggende foto ( landscape) , die hier staande ( portrait) is gebruikt. De keuze van de woorden 'staat stil' in combinatie met rijdende voertuigen is wellicht iets minder handig. Is dit geen mooie fotopagina geworden? Erg leuk dat ze hier een hele pagina aan besteden en hoe, met de Nederlandse driekleur prominent in beeld. Een echte 'bevrijdingspagina', waarop ook de burgemeester een plek kreeg - zittend op een motor uit WO...

CamperReisMagazine nr. 3 verschenen

Met drie artikelen kom ik weer behoorlijk aan bod in het nieuwe, mooie CamperReisMagazine. Een verhaal over de CamperElfstedentocht, een winterse beleving in Zuid-Spanje en een kleiner artikel over Torgau (aan de Elbe in Duitsland). Het hele artikel omvat vier pagina's - hier het voorbeeld van de eerste pagina van het artikel over de CamperElfstedentocht. In maart 2025 organiseren we er weer één.