30 juli 2021

Publicaties, wappi's en een nieuw objectief

Objectief   Eigenlijk denk ik er al maanden over na, en elke keer dacht ik: nee, die Fuji 18-55mm is goed genoeg. Maar de lovende testen over de 16-55mm f/2.8 hebben mij nu toch van mening doen veranderen: deze geweldige lens wil ik ook hebben. Er is nu een cashback-actie gaande, waardoor deze 150 euro goedkoper is dan 'normaal'. Maar: de brandt in een chipfabriek raakt ook Fuji. Overal is het objectief uitverkocht!

Laatste nieuws: CameraNu heeft er mogelijk nog een liggen. Die kan ik dan donderdag in Urk ophalen. Want dan kom ik daar praktisch langs.

Publicaties   De komende weken verschijnen er diverse publicaties met bijdragen van mijn hand. Altijd weer spannend om te zien hoe de vormgevers met mijn teksten en foto's omgaan. In verreweg de meeste gevallen ben ik meer dan tevreden met het eindresultaat zoals dat aan de lezer wordt gepresenteerd. Zodra er een publicatie verschijnt lees je dat hier.

Wappi   Deze week ook weer eens een discussie gehad met een 'vaccinatie-weigeraar'. De redeneringen die deze mensen naar voren brengen zijn voor mij niet te bevatten. 'We moeten nog maar afwachten wat die vaccins doen.' 'Die vaccins zijn in zo'n korte tijd ontwikkeld, dat kan nooit goed zijn.' 'Als iedereen is gevaccineerd dan kan ik toch geen kwaad aanrichten?' 'Ze zeggen dat het vrijwillig is, maar straks kun je zonder vaccinbewijs nergens meer naar toe. Dus het is helemaal niet vrijwillig.' 'Er liggen nu ook gevaccineerden in het ziekenhuis.'

Afluisteren   Daar kun je tegenin gaan wat je wilt: het heeft op deze 'wappi's'* geen enkel effect. "Nee, ik ben geen wappi hoor", zei hij nog. Tien minuten later meldde hij dat hij zijn 5G telefoon niet vertrouwt. "We worden afgeluisterd. Als we 'IS' of zeggen of Al-Quaeda, of bommelding, dan houden ze je gegarandeerd in de gaten."

Tja, wat kun je hier nou tegenin brengen? Genoeg natuurlijk, alleen komt het nooit aan. Want je bent wappi of je bent het niet. 

 

* Deze prima omschrijving van een wappi vond ik op internet: Iemand die kritiekloos de meest bizarre complottheorieën als waarheid tot zich neemt, en deze ook nog eens hartstochtelijk uitdraagt naar de buitenwereld. Zaken als gedegen journalistiek, wetenschap en echte feiten worden intens gewantrouwd, alleen wat op social media in hun eigen bubbel te vinden is is waar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten