14 oktober 2020

De Biesbosch (Dordrecht): wat een unieke zoetwaterdelta is dit toch!


Wandelen en varen in de Biesbosch: vandaag nam ik daar eens de tijd voor. Het is een aantal jaren terug dat ik er was, terwijl ik er toch helemaal niet zo ver vanaf woon. Ik neem me voor er vaker heen te gaan, want het is werkelijk prachtig. Vandaag ook een rondvaart geboekt (uurtje). Er zijn ook langere vaartochten mogelijk, met gids (natuur, cultuurhistorie).

De herfst is goed zichtbaar in de Biesbosch half oktober. Het was extreem laag water: met de platbodem voeren we regelmatig over de bodem. We voeren onder een brug door die we nu niet konden aanraken, en waar anders de boot soms niet onder door kan...

Hieronder meer beelden van de Biesbosch.





Ingang beverburcht. Normaal onder water, nu even niet.





Griendwerkershuisje, nu museum met oude gereedschappen.





 

1 opmerking: