28 maart 2020

Motorloos leven: het kan

Het leven zonder motorrijden blijkt nog steeds heel waardevol (..). Hoewel ik dat pakweg tien jaar geleden niet voor mogelijk had gehouden. Ik maakte de laatste jaren tientallen toeristische reportages voor een motorblad. Op de motor uiteraard. Zo'n 20.000 km per jaar tufte ik op twee wielen door Europa. Zeer tot mijn genoegen.
Tot dat moment op het Isle of Wight. Ineens had ik er genoeg van. Na misschien wel 450.000 km, heb ik globaal uitgerekend.


En: mis ik de motorfiets nu, nadat deze begin september 2018 is verkocht? Nou, nee. Geen minuut. Ik heb nog geen enkele keer de aandrang gehad om even te willen rijden. Het was genoeg, kennelijk...
De camper kwam er voor in de plaats. Hoe leuk is dat. Ik denk nu wel eens: had ik dat maar eerder geweten. Maar ach, de motortijd was ook geweldig.

De motor op de foto: die hing in een Deens motormuseum.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten