24 juni 2019

SamenLoop voor Hoop in Zoetermeer


Op 22 en 23 juni jl. hield de Zoetermeerse atletiekvereniging Ilion een 24-uurswandelestafette onder de noemer Samenloop voor Hoop. De opbrengsten komen ten goede van het KWF voor onderzoek naar kanker. Zaterdag om 13:00 uur ging het van start, zondag om 15u was het afgelopen. Opbrengst: 136.000 euro! Meer foto's: hier.

Met bewondering gekeken wat dit allemaal aan voorbereidingstijd moet hebben gekost. Logistiek, bedrijven inschakelen, een programma met muziek en nog veel meer… Logisch dat Ilion dit 'slechts' één keer per twee jaar doet.

Ik was er de twee dag en maakte er wat foto's. Die zijn hier te zien.

Overigens maakten twee vrouwen nog een flinke ruzie met me. Bij de ingang van het terrein stonden zij te roken. Ik vroeg de dames (..) of ze dit een geschikte plek en een geschikt moment vonden om hier, in de strijd tegen kanker, te gaan staan roken. Het viswijf in ze werd onmiddellijk wakker. En wel zodanig dat mensen van de organisatie kwamen vragen wat er aan de hand was. Toen ze waren uitgeraasd vertelde ik wat ik had gezegd.
Hoe haal je het in je hoofd - om bij de ingang van zo'n evenement te roken. Vijftig meter verder ziet niemand het…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten