26 mei 2019

Camper met strijklicht

Fuji X-T30 | XF18-55 | 1/600s | f/5.0 | ISO100 | eenpootstatief
Mei, juni en juli zijn de maanden waarin de producenten van caravans en kampeerauto's hun nieuws voor het volgende jaar (!) presenteren. Aan de pers, maar ook aan de dealers die dan gelijk hun bestellingen kunnen (moete...) plaatsen. Zodat de fabrikant weet waar hij aan toe is. Het publiek ziet de nieuwe producten voor het eerst op de beurzen later dit jaar in Utrecht, Düsseldorf en - begin volgend jaar - Leeuwarden en Stuttgart.


Bij Dethleffs kreeg ik de sleutels mee van deze Trend I 6757 (I staat voor integraal). Geen klein exemplaar, maar nog wel geschikt voor mijn rijbewijs (voertuigen tot 3500 kg). En dit soort wagens rijdt bijna als een personenwagen - alleen met de afmetingen moet je goed rekening houden.

Iki zocht een weggetje op om de wagen eens mooi en een tikkie anders in beeld te brengen. Ik was er vroeg bij: vroeg en laat licht is het mooist. De omgeving - Isny im Allgäu - is prachtig. Voor het evenwicht in de foto zocht ik een boom en ik reed de auto zo dat het licht er als strijklicht overheen valt. De (onverharde) weg valt door het lage standpunt weg.

Nou ja, ik vind het mooi... De camperfabrikant wil vast zijn wagen duidelijk en helder in beeld. De vergelijking met natuurfotografie ligt voor de hand. Ik vind een mus met tegenlicht mooi, veel natuurfotografen willen een zeldzame vogel vol in beeld. Maar dat laatste vind ik dus niet zo interessant.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten