07 maart 2019

Op pad met de Camper van het Jaar


Friesland, in de buurt van Heerenveen. Bij De Jong Kamperen en Recreatie in Hillegom haalde ik de Hymer Camper van het Jaar op, onder werkelijk stormachtige omstandigheden. Tijdens het inladen van 'de garage' greep de wind de deur, die vastgehouden wordt door een gasdrukveer. Maar deze is duidelijk niet berekend op windvlagen... Dus schade aan scharnier en ietsje aan zijplaat. Ik ben gelukkig goed verzekerd...
Het rijden met de volautomaat in de nieuwe Mercedes Sprinter is een waar genoegen. Ik heb het rustig aan gedaan met de jonge auto, maar je voelt ook dan dat er heel wat vermogen aanwezig is.
En nu sta ik dus hier in een jachthaven. De camperplekken worden 's winters 'bewoond' door boten, maar ik mocht er wel gaan staan. Er is stroom, ik heb een beetje water en een stukje verder is een toiletgebouwtje open. De wind laat de auto intussen behoorlijk schudden. De zeilen en touwen van de boten rammelen in de wind dat het een lust is. Slaap ik straks lekker...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten