05 maart 2019

Nieuwe auto: hybride!

Als mens kunnen we maar kleine stapjes zetten als het gaat om het milieu. In allerlei kleine dagelijkse dingen. Zo rijd ik zelden harder van 105 km/h en wens ik sinds enkele jaren alweer niet meer te vliegen om recreatieve redenen (en andere kan ik in mijn leven niet bedenken). Want ook het planten van een compenserende boom helpt de mensheid niet: lees het artikel hiernaast.

Een volgende stap heb ik vandaag gezet: ik ga hybride rijden. De bedrijfsbus - diesel - gaat er na 135.000 prima verlopen kilometers uit en een jong-gebruikte (20.000 km) hybride auto komt erin. Ja, ook de camper die in aantocht is, is een diesel (Euro 6 natuurlijk), maar daar is geen alternatief voor. Ook die zal zelden de snelheid van 105 km/h overschrijden, voorspel ik.

Heel wat anders dan een Citroën Jumpy, nietwaar?
Met de Toyota hoop ik een verbruik van 1:20 te halen, misschien zelfs nog zuiniger. Ik zal er hier af en toe over berichten: met een telefoonapp houd ik het brandstofverbruik van mijn voertuigen nauwkeurig bij.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten