08 januari 2019

Standbouw voor 'Oostenrijk' op Vakantiebeurs

Jaren geleden was er een directeur van het Oostenrijks Toeristenbureau met de naam Joseph Stockinger. Ik heb geprobeerd hem via sociale media te vinden, maar dat is niet gelukt. Weet zelfs dus niet of hij nog bestaat...
Het was een wonderlijke man, in meerdere opzichten. Zo fietste hij - in mijn herinnering althans - enkele keren van hier naar Oostenrijk. Sprak hij uiteraard Duits/Oostenrijks, maar ook Engels, Russisch, Japans (hij was met een Japanse getrouwd) en ik meen ook Italiaans en Spaans. En idioot snel Nederlands, toen hij eenmaal hier was aangesteld.


Ik kon het uitstekend met hem vinden. Gezamenlijke interesses (muziek!), hetzelfde type humor.
Toen ik hem vertelde dat ik een opleiding Beurzen en tentoonstellingen had gedaan besloot hij vrij direct mij de opdracht te geven de standbouw voor Oostenrijk op de Vakantiebeurs in Utrecht te coördineren. Dus een bouwer te zoeken, een concept te bedenken, de bouw te begeleiden en nog veel en veel meer. Machtig mooie klus, waar ik met veel plezier aan heb gewerkt. Al kon ik natuurlijk nooit het aantal uren declareren dat ik er aan heb besteed.
Fotobureau Van Gool uit Purmerend - niet te vinden via Google - maakte de foto's van de stand. Joseph was er zeer tevreden over.

In welk jaar dit was? Geen idee, maar ten minste 21 jaar geleden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten