20 december 2018

Tekstschrijver

Toen ik mij in de jaren negentig van de vorige eeuw (!) als zelfstandig tekstschrijver vestigde werkte ik voornamelijk voor reclamebureaus. Zij hadden de klanten, zij deden aan acquisitie dus daar lag ook 'mijn boterham'. Zo krijg ik uiteenlopende klanten. Bijvoorbeeld Junkers, met z'n CV-ketels en thermostaten. Vellen vol teksten, na eerst natuurlijk goed luisteren wat de opdrachtgever wilde melden. En aan wie.
Een andere opdrachtgever was Laurentis, met een totale 'koffie-oplossing' voor de horeca. Machines, koffie, en een systeem om het verbruik bij te houden zodat de horeca-ondernemer op tijd weer verse bonen kreeg bezorgd.





Motor Houtrust was - en is - een dealer van BMW motorfietsen. Eerst in Scheveningen, later in Leidschendam. Ik schreef de teksten voor een brochure over het huren van een motorfiets.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten