18 december 2017

Mag het ook een beetje veel tegenlicht zijn?

De mensen die mij kennen weten het: ik houd van tegenlicht. Geen mooier licht dan tegenlicht laat ik mijn fotocursisten regelmatig weten. Dus zeker als ik met cursisten onderweg ben zoek ik naar mogelijkheden om tegenlichtopnamen te maken.


Zoals onlangs, in Breda. "Kom kijken, mooi tegenlicht hier", zei ik tegen de mensen die het dichtst bij me stonden. "Maar daar ben ik niet zo goed in", kreeg ik als antwoord. Nou èn? Digitaal kun je je uitleven, proberen maar en als het niet goed is maak je er nog een. Het Begijnhof in Breda loopt niet weg, dat staat er nog wel even...
Ik zette mijn resultaat - één van de - vanuit de Panasonic Lumix LX100 compact om in zwart-wit. Het resultaat zie je hier. 1/400s bij f5,6 met ISO200 (en met éénpootstatief).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten