28 maart 2017

Fotograferen op beurs: lastig

Zo heb je geen 'last' van mensen die niet op de foto willen.
Het fotograferen op een beurs is niet altijd eenvoudig. Ander licht in elke stand, niet te veel licht doorgaans, bezoekers die voorbij komen en soms wel, soms niet gewenst zijn, mensen die niet op de foto willen, het statief dat in de weg staat in een gangpad...
Recent was ik voor een opdrachtgever op de beurs ZorgTotaal in de Jaarbeurs in Utrecht. Om de stand te fotograferen, enkele personen en wat algemene sfeerbeelden van de (vak)beurs. De stand deed ik met statief en zonder flitser, de rest andersom: zonder statief, met flitser.


Naast ZorgTotaal werd gelijktijdig de beurs Zorg&ICT gehouden. Wat een 'industrie' is de zorg toch. Ik keek mijn ogen uit...
Ook bij deze foto staan er niet noemenswaardig mensen op de foto en in elk geval niet scherp. Maar helemaal onvermijdelijk op een beurs is het niet.
Zomaar fotograferen op een beurs is overigens niet toegestaan: het is particulier terrein. Ik had van de Jaarbeurs een 'dagpas fotografie' gekregen. Om vragen van de beveiliging voor te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten