18 februari 2017

Nieuwe 70-200mm van Tamron

Wat is 70-200mm toch een geweldig bereik als het om het brandpunt gaat. Als ik op reportage ben met de motorfiets is dit mijn meestgebruikte objectief, naast de 24 en 35mm (op fullframe spiegelreflex). Ik gebruik zelf de f/4 L IS USM: vooral vanwege het geringere gewicht en de bescheidener afmetingen in vergelijking met de f/2.8. Maar ik nam op enkele reportages ook al eens de Sigma mee: prima. En nu is er dus ook een nieuwe Tamron.


Want Tamron heeft een paar dagen geleden een nieuwe versie van het populaire 70-200mm zoomobjectief aangekondigd. De Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 - wat een naam! - heeft een compleet vernieuwd optisch en mechanisch ontwerp en moet betere autofocus en beeldstabilisatie bieden dan zijn voorganger.
Het nieuwe optische ontwerp van de SP 70-200mm bestaat uit 23 lenselementen in 17 groepen inclusief een Extra Low Dispersion en een Low Dispersion element waardoor chromatische aberratie tot het verleden moet behoren en het objectief een prachtige onscherpte zal leveren.
Een mooie reportagelens, verwacht ik!
Op de website van de importeur vind je meer informatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten