08 november 2023

Suzuki: steeds mooiere motorfietsen

Suzuki GSX-S1000GX, de eerste crossover van Suzuki.
Wie mij een beetje kent weet dat ik heel veel en heel graag motor heb gereden. En nog steeds kan er geen motorfiets voorbijgaan of ik kijk er naar, wetend hoe die persoon zich voelt. Ik had een Honda 350 4-cyl., diverse BMW's - als laatste een zwarte GS met een gele buddy - en uiteindelijk enkele Suzuki's. De V-Strom 650 was de allerfijnste motor in de reeks die ik had. Er was ooit een Yamaha 4 cyl. die ik ook boven alles uit vond steken, de Diversion. Maar het rijden op een tweecilinder is toch het mooiste dat er is.

Mijn laatste motor was een V-Strom DL1000, aangekleed met alle denkbare accessoires en koffers. Geweldig apparaat, comfortabel, ik reed er een keer 1100 km op één dag mee. Tot 1000 km per dag kwam geregeld voor, bijvoorbeeld als ik voor een reportage naar de Alpen reed.

Suzuki komt nu met een nieuwe motor. Een directe concurrent van de overgewaardeerde GS.  Echt schitterend om te zien. Je zou bijna weer gaan motorrijden. Hoewel: toch liever twee cilinders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten