03 januari 2023

Vuurwerk: in particuliere handen niet langer aanvaardbaar

Eén hand, één oog   Op een van de sociale media kwam dit voorbij. Bij mij springen de tranen in mijn ogen als ik dit lees. Een mannetje, de leeftijd van één van mijn kleinzoons. Een heel leven voor zich. Vuurwerk ontdoet hem van een oog en een hand....

STOP dat particuliere vuurwerk. Vuurwerkshows, dat is prima. Dat spul in vertrouwde handen, geen enkel probleem mee. Gelukkig vindt 'mijn' partij dat eindelijk ook.

Volgend jaar weer   Maar op de radio hoorde ik een hoogleraar bestuursrecht al zeggen: zo'n vuurwerkverbod komt er niet. Er is nu eenmaal een groep mensen die dit afsteken wel wil. 'Niet de luisteraars van Het Oog*', zei hij er in dat programma bij, zich vermoedelijk niet bewust van het pijnlijke van deze opmerking. Hij voorspelde dat we het er volgend jaar gewoon weer over hebben. "Over vijftig jaar, dan is het wel voorbij." Dus nog aardig wat operaties aan handen en ogen te gaan...
 

* Dagelijks radioprogramma op NPORadio1 om 23:00 uur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten