19 januari 2023

Eind jaren zeventig...

Nostalgie   Verhuizen is vreselijk. Maar er zijn lichtpuntjes. Je komt bijvoorbeeld oude foto's tegen. Zoals deze. Dit zal ergens aan het einde van de jaren zeventig zijn geweest, misschien wel 45 jaar geleden.

Lagere school   Nog veel langer geleden is uiteraard mijn basisschool, die stond (en staat) in Delft. Bewaar ik niet heel veel herinneringen aan. Rechts de kleuterschool - daar was ik nooit: mijn moeder vond dat ze dat zelf wel kon - en links de basisschool. Dit is overigens de deksel van een puzzel. Ik heb 'em nu maar een keer weggedaan.


Kunst   Als zoon R. kunstenaar had willen worden dan had hij onze zegen gehad. Maar in dit geval kunnen we achteraf toch wel vaststellen dat hij sterkere kanten heeft. En die benut hij gelukkig goed.

Vals   Wie Haar ooit heeft horen zingen zal dat een leven lang niet vergeten. Ik heb zelf een keer op het punt gestaan 112 te bellen. Desondanks heeft zij voor de kinderen heel vaak, ja heel heel vaak dit liedje gezongen. Ik heb niet de indruk dat de kinderen er iets aan hebben overgehouden. (Behalve veel genegenheid voor hun moeder.) Het borduurwerkje is van een vriendin.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten