Marketing 'Suikerwater, een vleugje vitaminen en een hoop marketingpraatjes!' Zo omschrijft de voedselwaakhond Foodwatch een ijstheeserie van de supermarktketen Jumbo die dit jaar het Gouden Windei heeft gewonnen.
Misleidend De ijsthee met productnamen als 'Inner Beauty', 'Good Energy' en 'Feel Immune' won de prijs, die Foodwatch elk jaar uitreikt voor het meest misleidende voedselproduct. Volgens Foodwatch is het misleidend om deze thee als gezond te presenteren aan de klant, en is thee in het drankje bovendien 'ver te zoeken.'
Een vertegenwoordiger van Jumbo nam het Gouden Windei in ontvangst. In een reactie laat Jumbo weten het jammer te vinden dat ze de prijs hebben gewonnen. Het product zou voldoen aan Europese regels.
Voortaan zal de supermarkt alleen nog gezondheidsclaims maken op producten die binnen de Schijf van Vijf vallen. Eerder heeft de supermarkt al aangegeven dat ze de verpakking van de ijsthee gaan aanpassen. Halverwege april moet dat geregeld zijn.
Misleidend De ijsthee met productnamen als 'Inner Beauty', 'Good Energy' en 'Feel Immune' won de prijs, die Foodwatch elk jaar uitreikt voor het meest misleidende voedselproduct. Volgens Foodwatch is het misleidend om deze thee als gezond te presenteren aan de klant, en is thee in het drankje bovendien 'ver te zoeken.'
Een vertegenwoordiger van Jumbo nam het Gouden Windei in ontvangst. In een reactie laat Jumbo weten het jammer te vinden dat ze de prijs hebben gewonnen. Het product zou voldoen aan Europese regels.
Voortaan zal de supermarkt alleen nog gezondheidsclaims maken op producten die binnen de Schijf van Vijf vallen. Eerder heeft de supermarkt al aangegeven dat ze de verpakking van de ijsthee gaan aanpassen. Halverwege april moet dat geregeld zijn.
Reacties
Een reactie posten