19 januari 2021

Avondklok en meer

 Vorige week voorspelde ik een avondklok. Gisteren herhaalde ik het nog: woensdag is er een avondklok. Maar ik leek ongelijk te krijgen: het OMT-advies zou pas komend weekend volgen. Maar zie: er is intussen weer wat veranderd: morgenmiddag een persconferentie. Met: een avondklok.

Sterke foto, duidelijk met telelens gemaakt. En dat begrijp ik wel, want je kunt je maar beter niet onder deze ééncelligen wagen. Zeker niet met een camera en een perskaart om je nek.

Vanmiddag vindt het debat plaats rond het aftreden van het kabinet. Zoiets kun je niet anders dan met open mond aanhoren. De grootste onzin komt van Wilders - als gebruikelijk. De meest waardevolle bijdrage is - weer eens - van Pieter Omtzigt van het CDA. Straks op het CDA stemmen gaat me te ver, maar ik heb heel veel waardering voor dit kamerlid. Ook zijn bijdrage vanmiddag is weer van een hoog niveau.


Mij viel deze foto ook nog op. Die houding... En zou hij geen tijd hebben gehad om een andere broek te kopen? Ja, als je er uit bent gegroeid moet er gewoon een nieuwe komen. Hoog water in de polder!



En dan - zie hieronder - nog een heel ander fenomeen. Jongetjes (alleen zij?) die speciale auto's spotten en fotograferen. Ik signaleer het ook bij mijn kleinzoons. In een gemeente is het zelfs zo'n probleem dat de politie af en toe moet ingrijpen. Waar komt deze spot-zucht vandaan?






Geen opmerkingen:

Een reactie posten