20 oktober 2020

Wisenten in Nederland

Regelmatig las ik er wel over, maar gezien had ik ze nog nooit. Tot vorige week: met fotomaat Adrie G. reed ik naar Oss om daar de wisenten voor het eerst met eigen ogen te zien. Een geweldige ontmoeting met deze imposante runderen!















Ik besloot ze vast te leggen met de 100-400mm op mijn Fuji X-T3. Met een éénpootstatief bleek de apparatuur niet te zwaar - het is zo'n 10 km wandelen - en toch voldoende flexibel en stabiel. Het bleek de juiste keuze. Behalve wisenten zagen we ook Exmoor pony's en Taurossen, een soort oerrund.

Hieronder nog enkele beelden uit het vrij toegankelijke gebied. Dat wil zeggen: je kunt vrij om het terrein wandelen waar de dieren verblijven: je kunt dat terrein niet betreden. Op termijn is dat overigens wel de bedoeling, heb ik begrepen.

Hieronder nog enkele beelden.














Geen opmerkingen:

Een reactie posten