08 juni 2020

Kamermuziek on line: bijzonder

Half mei vond het Haags Kamermuziekfestival plaats. Midden in de coronatijd? Ja en nee. Ja, het was half mei, nee, er was geen publiek bij. Je kon - en kunt - het op Youtube volgen en terugkijken en -luisteren.

In het verleden bezocht ik het festival enkele keren en ik fotografeerde er ook één twee keer. Erg leuk. Nu luisterde en keek ik, deels op de laptop, deels op de telefoon. Aan zo'n uitzending komt heel wat techniek te pas: op de tweede afbeelding hier is dat enigszins te zien.
Hier en daar liepen dingen niet helemaal zoals het moest, de presentatie van Diewertje Blok vond ik tamelijk matig. De bijdragen van Leo Sanama waren bijzonder interessant - en ook in het Nederlands, met ondertiteling. Waarom trouwens het Haags Kamermuziekfestival een Engelse naam moest aannemen... het is mij een raadsel. Immers: #onnodigEngels moeten we bestrijden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten