05 december 2019

Het Perfecte plaatje?

Vaak krijg ik de vraag: "Wat vind je van Het Perfecte Plaatje", het tv-programma over fotografie? Nou, was tot nu toe mijn wat ontwijkende antwoord, dat heb ik eigenlijk nog nooit gezien. Omdat dat toch wel wat vreemd is voor iemand die regelmatig fotocursussen geeft heb ik gisteren maar eens gekeken.

BN-ers? Brrrr...
Met tegenzin hoor: bekende Nederlanders zijn aan mij niet besteed. Enkele deelnemers kende ik dan ook in het geheel niet. De presentator wel: die heeft zich toch waarachtig wel met interessantere zaken bezig gehouden (zoals Bach).

Reclame
Maar goed, ik keek dus. Onderbroken door uiterst irritante reclames: o ja, daarom kijk ik ook zelden 'commercieel'.  Via de sponsoren zijn wordt al snel duidelijk: Canon-apparatuur en Kamera-Express.
De deelnemers moesten stiekem in een idiote vermomming iets fotograferen, met de 100-400mm van Canon op de 6D. Prima lens en camera trouwens, had ik destijds ook. Eén van de deelnemers had helemaal niet ingezoomd - vergeten. Dat niveau dus. Ik heb weer voor enkele jaren genoeg van Het Perfecte Plaatje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten