12 augustus 2019

Brommers: goud van oud en jeugdsentiment

Fuji X-T3 | 18-55mm | 1/100s | f/8 | ISO200

In Gorinchem was dit: ik rook ze bijna eerder dan dat ik ze hoorde of zag. Een hele reeks 50cc brommers. Historische brommers kun je wel zeggen: Kreidlers, een enkele Honda en nog wat 'merken van toen'. Een paar oudere mannen op een bankje veerden verrukt op: "Die lucht, wat heerlijk."
Ik had mijn nieuwe Fuji X-T3 in de hand en geen tijd om verder nog iets in te stellen. Het resultaat valt niet tegen. Met meer tijd had ik ISO 80 ingesteld voor een lagere sluitersnelheid en minder diafragma. Maar ach, deze is ook best leuk.

Overigens had ik tijdens mijn brommerjaren altijd een Puch. Daar zat 'ander volk' op dan op een Puch of Tomos. Geen idee of dat nu nog zo is. De Kreidlers waren wel sneller. Maar snelheid interesseerde ons niet. Met zo'n hoog stuur hadden we daar ook weinig aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten