04 juni 2019

Fotograferen niet toegestaan

Laat ik er maar duidelijk over zijn: ik erger me groen en geel aan fabrikanten die je uitnodigen voor een fabrieksbezoek en dan voor de ingang doodleuk melden: "Nee, fotograferen mag niet."
Tegenwoordig ben ik daar dan duidelijk in: dan hoef ik ook niet mee naar binnen. Doei!

Recent bezocht ik een aantal caravan- en camperfabrikanten voor de presentatie van hun modellen modeljaar 2020. Inclusief fabrieksbezoeken. Ik begrijp de mededeling dat niet iedere medewerker in de fabriek prijs stelt op foto's. Ik begrijp ook dat bepaalde processen of machines niet op de foto kunnen in verband met bedrijfsgeheimen (hoewel dit ook snel en schromelijk wordt overdreven, in elk geval in deze branche: die zaagmachines zijn overal te koop of te bestellen).
Maar in het laatste geval ging het dus mis. Ik had het oranje bezoekershesje al aan toen ik te horen kreeg dat fotograferen niet is toegestaan. Nou, dan kan ik het hesje wel weer uit doen. Stuitend. Op zo'n dag komt het dan niet meer goed...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten