08 mei 2019

Pannenkoekenhuis Tiengemeten failliet

Ik hoorde het toen ik de komst aankondigde van mijn groepje SNP-fotocursisten. Bij aankomst op het Natuureiland was dit steeds een perfecte plek om voor het wandelen even een kop koffie/thee te drinken: het pannenkoekenhuis. Ook het wachten op de veerboot terug kon hier smakelijk worden veraangenaamd.

Wat een triest nieuws vind ik dat. Ik begrijp dat de horeca-onderneming failliet is. Want Natuurmonumenten wil twaalf maanden huur ontvangen terwijl het pannenkoekenhuis maar zeven maanden open kan zijn. ‘s Winters komt er immers amper iemand op het eiland, en zeker geen pannenkoekeneters.

Het resultaat: de tent staat leeg. En nu incasseert Natuurmonumenten dus nul komma nul. Dat is een stuk minder dan zeven maanden huur. Wat een slechte rekenaars daar bij Natuurmonumenten! En wat een starre organisatie, dat dit onderwerp niet eens bespreekbaar is!
Ik weet gelijk weer waarom ik er geen lid van ben. Want ik liep al eerder tegen dit soort fratsen van deze club op. Star, ambtelijk, bureaucratisch, totaal niet flexibel.Volgens mij kan de veerman van Tiengemeten er ook over meepraten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten