16 april 2019

Florence: nu al zó druk...

Begin april ben ik enkele dagen in Florence voor het vieren van 55 jaar Laika (campers). Er was ook een halve dag tijd om de oude binnenstad in te lopen. Prachtig, wat een geschiedenis ligt en staat hier.
Wat me vooral ook opviel: wat een drukte nú al! Wat zal het hier in het hoogseizoen een gekkenhuis zijn. Je kon nu al over de hoofden lopen. En dan straks, als het ook nog eens zinderend heet is. Het toerisme: dat wordt wereldwijd 'een probleem'. In elk geval in steden.



Wat me ook opviel: zwervers. En jonge gasten die een gezellig praatje met je beginnen. Waar je vandaan komt. Waar hij vandaan komt (Zambia). Ach, je mag dat armbandje wel hebben. Maar mijn (overdosis?) wantrouwen zegt dan: niet doen. 'Probeer het maar te verkopen', gaf ik hem het advies. Even later: dezelfde truc. Die het dus blijkt te zijn. Mijn wantrouwen was weer eens terecht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten