18 april 2019

Bouw buscamper best complex

Gemakshalve zeg ik - als uitleg aan niet-kampeerders - over een buscamper vaak 'dat het een bus is waar meubels in worden geplaatst'. Onlangs was ik in de fabriek van Laika (bij Florence, Italië), waar onder meer ook buscampers worden gebouwd. Van Laika zelf, maar ook van Bürstner, Carado en Sunlight - allemaal merken van Hymer.
Ik moet mijn uitleg toch aan gaan passen, concludeerde ik na dit bezoek. Want een buscamper is toch ook een behoorlijk complex product - waardoor tegelijk ook de relatief hoge prijs wordt verklaard.

Als je deze foto's ziet dan denk ik: hoe komt iemand hieruit? En hoe is het mogelijk dat alles straks werkt... (hoop je)?
De stoel, dat is een tijdelijke. Want telkens wordt de bus een stukje vooruit geduwd als er weer een fase is afgerond. En dan moet toch iemand het stuur recht houden...

Aan het einde van 'de band' staan de goede stoelen klaar.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten