12 februari 2019

Vakantie 60 jaar geleden

Nostalgie druipt van deze dia van mijn vader af. V.l.n.r. mijn moeder, haar zus en haar zwager en hun zoon. De twee mannetjes op de voorgrond zijn mijn oudere broer en ik - zoals altijd met een autootje aan het spelen. (Dat ik geen monteur ben geworden is voornamelijk veroorzaakt door een structureel onhandig en niet-technisch zijn. Alle voortekenen wezen daar overigens niet op.) Mijn vader maakte de foto.

Vakantie in een vakantiehuisje. Met twee gezinnen, of waren wij of zij op bezoek? Ik vermoed het eerste: mijn vader was kampioen zuinig zijn. Daarom ook kregen we onderweg zelden iets te drinken, anders dan uit het flesje dat was meegenomen van huis. "Waarom zo veel op een terras betalen als het thuis nog niet de helft kost?" Ja, je bent gereformeerd of niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten