26 februari 2019

Multitool: onmisbaar tijdens kamperen


Mijn leven lang (..) al heb ik altijd iets van een multitool bij me. Doorgaans is dat een Zwitsers zakmes (Victorinox), maar reizend is dat altijd een zogenaamde multitool, een stukje gereedschap dus dat van meerdere markten thuis is. Je kunt er doorgaans mee snijden, knippen, schroeven, boren, zagen, openen en meer.
Toen ik Tim Leatherman enkele jaren geleden op een beurs tegenkwam vroeg ik hem wanneer de consument weer eens een nieuwe Leatherman tegemoet kon zien. Zelf gebruik ik al jaren - tot volle tevredenheid - de Wave. "Wacht maar", zei hij met een veelbetekenende glimlach. De glimlach die nu kennelijk is omgezet in een concreet nieuw product: de Leatherman Signal.
Deze Leatherman is behoorlijk veelzijdig. Hamer, zaag, combinatietang, draadknipper, krimptang, schroevendraaier: is is allemaal aanwezig. Plus: een firesteel (vuur maken), fles- en blikopener, diamantslijper (messen scherp houden), fluitje en meer. Een tool voor de avonturier dus, voor de visser, de jager ook.
De Leatherman Signal is verkrijgbaar in drie kleuren en kost € 169,95, inclusief nylon houder met een lus voor de broekriem. Bij de betere buitensportzaak.
Volgende keer: enkele andere multitools.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten