04 maart 2018

Fiets en Wandelbeurs: vooral heel veel fietsen

De jaarlijkse Fiets en Wandelbeurs verandert steeds meer van karakter, constateerden zwager P. en ik na ons bezoek begin maart. Het is vooral heel veel fiets, veel eFiets en ook nog een beetje wandelen en toerisme. Een soort mini-Vakantiebeurs, volgens P. en daar heeft het inderdaad wel wat van weg. Maar goed, als dat de gewenste bezoekersaantallen en de gewenste 'kwaliteit' van het publiek oplevert, dan is daar natuurlijk niets op tegen.
Zwitserland was vrij nadrukkelijk aanwezig, met de Grand Tour of Switzerland als thema.




Alpenhoornblazers, St. Bernhardhonden, het was er allemaal. Best benieuwd waarom Zwitserland - als vakantieland nauwelijks betaalbaar voor veel Nederlanders - hier zoveel geld in steekt.
Bij de fietsen ligt de nadruk behoorlijk op racefietsen (5600 euro is niks voor een beetje fiets...) en mountainbikes. Al dan niet met een accu.
Een - mobiele - wasstraat voor fietsen? Het bestaat. Handig voor een hotel dat veel mountainbikers ontvangt. En voor een wielerploeg.

Houten fietsen: ik had ze nog niet eerder gezien, anders dan om stil te blijven staan.

De Fiets en Wandelbeurs. Ik weet niet of ik er volgend jaar weer naar toe ga. De bestemmingen staan eigenlijk ook allemaal op de Vakantiebeurs. En een fiets van 5600 euro ben ik niet van plan te kopen. Het is een gezellig dagje uit, dat wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten