10 juni 2017

Sfeer... hoe leg je dat vast?

Persconferentie van een caravan- en camperfabrikant. Nieuw model zus, nieuwe meubels zo. Dat zal allemaal wel. Maar uiteindelijk is het belangrijkste waar een recreatievoertuig op wordt verkocht: sfeer. Natuurlijk, de rest moet ook goed zijn (techniek, afwerking, indeling, imago merk, dealer en nog veel meer, maar uiteindelijk is het 'de sfeer' die iemand aanspreekt of niet. En ik zie dat mijn collega-fotografen dat ook heel nadrukkelijk in hun fotowerk naar voren willen laten komen. Maar ja, de fabrikant wil dat alles er goed en scherp op staat.
Ik heb zo'n opdracht niet. Natuurlijk maak ik ook voor de diverse fotobladen foto's waarop goed de indeling is te zien, maar ik maak ook andere beelden. Van 'sfeer'. Zoals deze foto. Je ziet amper dat het een caravaninterieur is. Mij bevalt deze sfeer heel goed. Vormen, kleuren, licht...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten