08 mei 2017

Panasonic Lumix LX100: klein maar dapper

Voor mij reportages in de diverse tijdschriften waaraan ik mag meewerken gebruik ik doorgaans een (Canon) spiegelreflexcamera. Eerst de 7D (APS-C), nu de 6D (fullframe). Begeef ik me echter in een museum of een stad, dan is het gesjouw met dSLR en objectieven niet zo aangenaam. Om die reden schafte ik een hoogwaardige compact aan, de Panasonic Lumix LX100, intussen voor zo'n 650 euro wel te koop.
En kijk eens wat zo'n klein ding presteert. Deze foto is gemaakt met 1/25s uit de hand bij f/2,5 met ISO400. Stand van het objectief: 10,9 mm (= 24 mm kleinbeeld). Moeilijk licht, maar toch een mooi en haarscherp resultaat.
De foto is gemaakt in RAW en nabewerkt in Lightroom. Formaat: 4272 x 2856 pixels. Ruim voldoende voor een volle pagina drukwerk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten