18 maart 2017

Creatief gebruik van foto

Het plaatsen van foto's in een tijdschrift is het werk van een vormgever (m/v). Er zijn fotografen die het maar niets vinden als hun foto wordt veranderd. Kleiner, vierkanter, vrijstaand of nog anders.
Ik heb daar doorgaans geen problemen mee - tenzij het beeld wel heel anders wordt en de foto zelfs een geheel andere betekenis krijgt. Maar dat heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt.

In Moto73 zie ik regelmatig hoe mooi de vormgever daar de foto's gebruikt en plaatst. Maar ook in de laatste CamperReisMagazine zie ik een fraaie en creatieve toepassing. De foto van de Citroën Jumpy als camper maakte ik op de beurs in Stuttgart (januari 2017) met de compact Panasonic Lumix LX100. Compact, maar wel van een uitstekende kwaliteit. Maar zie hoe mooi de foto zo is gebruikt voor een prachtige pagina! Mijn complimenten aan de vormgever daar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten