28 december 2022

Nieuwe groothoek in de fototas


Vaste lens   In de jaren dat ik dia's maakte - tijdschriften wilden altijd dia's, nooit negatieven - zat er doorgaans een 35 mm objectief op mijn spiegelreflex. Nu, met de systeemcamera's van Fujifilm, gebruik ik de 35 mm f/2.0 ook regelmatig. Maar wel minder vaak, omdat ik ook een uitstekende 16-55 mm f/2.8 heb. Maar toch: ik houd erg van zo'n vaste, lichte groothoeklens. En nu Fuji met een Fujifilm XF 23mm f/1.4 R LM WR is uitgekomen en de testen hiervan erg enthousiast zijn heb ik besloten deze aan te schaffen. De f/2.0-versie, ook al erg goed, heb ik via Marktplaats verkocht. Daar krijgt de nieuwe eigenaar geen spijt van!


De bestelprocedure bij Kamera-Express had deze keer best wat voeten in de aarde. Ik bestelde, betaalde en toen werd het stil. De volgende morgen gebeld: nee, kunnen niets vinden. Heb je een KE-nummer? Dat bleek inderdaad na enig zoeken te vinden op het betalingsafschrift. 'Ja, er zit een bug in ons systeem. Dan wordt een bestelling soms niet zichtbaar.' Nou, deze gelukkig wel. En zowaar, hij is nog bezorgd ook vandaag. Desondanks. Met steeds vriendelijke mensen aan de telefoon bij Kamera-Express.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten