18 juni 2020

Nestfotografie: soms kan het

Op Twitter las ik recent verontrustende berichten over fotografen (..) die broedende kraanvogels in ons land verstoren. Laat ik voorop stellen dat ik denk dat dit geen fotografen zijn maar fotograferende mensen. Die kennelijk onvoldoende kennis van locatie en dieren hebben om zich verantwoord te gedragen. Jammer - en als ik het tegenkom zeg ik er iets van.


Maar soms kun je gewoon vanaf de openbare weg nestfoto's maken. Zoals van deze meerkoeten, op enkele meters van een best drukke weg. Ze trekken zich nergens iets van aan. Prachtig, zo'n gezinnetje bezig te zien.

Het jonge meerkoetengezin had een mooi stekkie gevonden: tussen kleurrijke bloemen. De drukke weg namen ze voor lief.
Ook de ganzen hebben jongen, en niet zo'n beetje. Hoeveel eieren legt een gans?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten