20 januari 2019

BMW R60/6: een droommachine (vond ik toen)

Wat was ik toen blij met mijn - gebruikte - BMW R60/6. En wat hebben we er veel plezier mee gehad. Naar Italië, de Alpen, maar ook vele vele weekenden in Nederland. Kamperen, tent achterop.
Die trommelrem! Als het regende werkte dat allemaal wat minder. In de bergen ging het blok wel eens 'pingelen': dan moest de brandstoftoevoer wat worden bijgesteld. De weg vinden deden we met de kaart op de tanktas.
Wat een prachtige herinneringen zijn dit!

De BMW was de eerste serieuze motorfiets na de 350/4 van Honda. Een vriend in Den Haag - wij woonden daar toen - was handig en onderhield de BMW. We zijn er één keer mee onderuit gegaan door een mee-geasfalteerde verhoging zonder streep. De enige schade was een verbogen bougie.
Ik denk dat we op de foto in Duitsland op bezoek waren geweest op het vakantieadres van mijn ouders. Ergens langs de Moezel, denk ik.

1 opmerking:

  1. Mijn neef reed in die tijd net zo een motor. Kon ik niet betalen. Het was in die tijd ook een droom machine. Een 350 four heb ik ook nog gehad wel tweedehands natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen